Alexík a CBD 🍀




CBD kapky jsou fajn a jsem přesvědčená, že Alexikovi pomáhají. Je více v pohodě, má méně záchvatů agrese, zmírnili se poruchy chování, zlepšila se pozornost....

A tak nějak mi cosi říká, že v těch aktuálních vedrech, kdy se nám doma i večer drží teplota i 29'C, by měl Alexík i více epileptických záchvatů. Pro epileptiky právě horké počasí bývá velmi náročné. Teď je má také, projevují se formou záškubů koutku nebo zahledění, ale jsou kraťoučké, bez poruch vědomí a nejsou časté.🙏🍀 Ale abych byla korektní musím říci, že frekvence záchvatů se snížila těsně před začátkem jara.

Ale ani takový, byť malinký posun nebyl hned a stále hledáme tu správnou dávku, která by Alexikovi co nejvíce pomohla.

Když přišla otázka: "A nepřemýšleli jste třeba o CBD kapkách?" Tak jsem byla nejistá. Tolika lidem pomáhají se spoustou nemocí a neduhů. Od poruch spánku, zažívání, psychických obtíží až po epilepsii, autismus, poruchy chování či geneticky podmíněná onemocnění nebo schizofrenii. Ale pomohou i Alexíkovi? CBD a jeho účinky se postupně dostává do podvědomí stále většího a většího okruhu společnosti. Nebo mi to tak alespoň přijde. Dokonce se ve shvalovacím procesu nachází lék obsahující CBD, který je určen pro určité druhy epilepsie (např. Syndrom Dravetové). A je to dobře.

Je třeba i zde uvést, že CBD nemá psychotropní účinky. To co má psychotropní účinky je THC. Nebudu zde uvádět celé názvy, odpusťte, přeci jen píšu své články na náš blog ve víru každodenního kolotoče na telefonu s mnoha přerušeními. Proč píšu, když nemám tolik času? Jednak mi to pomáhá udržet si jakýsi nadhled. A chci se podělit o kousek Alexíkova i našeho boje se všemi těmi diagnózami, naší zkušenost... Ve skrytu duše tak trošku doufám, že možná to moje psaní zde, nějakým způsobem pomůže jiným lidem, kterým do života stejně jako nám vstoupila nemoc.

U Alexíka není jednoduché něco jen tak začít užívat. Takže jsem konzultovala s našimi skvělými lékaři a současně hledala všelijaké informace, zkušenosti a také, kde vlastně koupit. 

Surfovala jsem křížem krážem internetem až jsem se dostala na stránky Zelene Země. (Toto není reklama, jen pokud mám někde dobrou zkušenost nebo z něčeho dobrý pocit, tak to říkám nahlas a všude.)

Na webu Zelená Země jsem vlastně našla vše co jsme potřebovali. Informace všeobecné, zkušenosti lidí, články, poradenství, CBD kapky vč. analýzy (která nebyla nijak skrývána, naopak je přímo v galerii kapek👏😃) konopnou kosmetiku i konopné semínko.

Víte, setkala jsem při hledání i s kapkami slibujícími 0% THC, ale po dopátraní se skutečné analýzy jsem zjistila, že se jedná pouze o zaokrouhlené číslo z 0,023; 0,046; nebo 0,14 - tedy  zaokrouhleno je to 0%, to ano, ale proč to schovávat mi není jasné. Prostě jsem CBD kapky s absolutní absencí THC nenašla. Možná někdo naleznete, neříkám, že neexistují.😉 Nechci se nikoho nijak dotknout.

A konopný šampon od Zelené Země, který Alexíkovi pomáhá se seboreu i konopný sprchový gel a konopné tělové mléko (akné) se nám osvědčil hned v prvních dnech používání. No a konopné semínko je nutriční superpotravina, kterou Alexikovi míchám třeba do kaší.

Když už jsem si ujasnila, že tedy zkusíme nasadit CBD kapky, tak byl celkem oříšek to dávkování. Vzhledem ke všem těm diagnózam vlastně nevím, jak na co bude Alexík reagovat. Chci aby to pomáhalo ke zlepšení celkového stavu, nikoliv ke zhoršení. Obrátila jsem se právě na poradnu Zelené Země. Pan Čermák mi velmi profesionálně poradil a provází nás na cestě ke správné dávce CBD u Alexíka.

Tak jsem přistoupila k postupnému zavádění CBD kapek, tak abych mohla vždy zařadit "zpátečku". Pak bylo ještě důležité nalézt vhodný čas. CBD kapky by se měli podávat s časovým odstupem od léků, zejména antiepileptik (CBD ovlivňuje např. fenytoin, který má Alexík) a před i po podání by se měl dodržet ještě časový odstup i od jídla. No, při Alexikově nepravidelném cirkadiánním cyklu je to s tím jídlem těžké.

Alexík má opravdu hodně léků a doporučených doplňků stravy. Máme to rozvržené do 7 dávek (7:30; 8:30; 14:30; 15:00; 20:30; 21:30 a vitamíny,  které dostává dopoledne či odpoledne podle toho, jak spí) a teď bylo třeba zapracovat do toho našeho schématu ještě CBD.

Začínaly jsme v květnu jednou kapkou 10% CBD oleje ve 13:00. Po týdnu jsem přidala kapku v 18:00. Účinek CBD kapek nastupuje ca. 20-30 min. po požití a drží 5-6 hodin. Většinou je doporučováno dávat ráno/dopoledne pro zlepšení pozornosti a večer pro zklidnění ke spánku. Já to potřebovala mít pod kontrolou, takže jsem časy nastavila dle aktuálního Alexíkova rytmu.

Postupně jsem každý týden přidávala jednu kapku večer. Když jsme byli na dávce 1+3 kapky 10% CBD oleje, což odpovídá 16 mg, tak jsem nechala týdny dva. A to se právě dostavili ty úplně první vlaštovky pozitivních účinků, které jsem vnímala. Třetí osoba by je asi ještě neviděla. Vse potřebuje svůj čas, zejména u Alexíka. Dnes jsme na 2 + 6 kapek 10% CBD oleje, což tedy odpovídá 32 mg. Pozitivní vliv je již viditelný nejen pro mě - mámu. A přecházíme na ekonomičtější variantu, tedy z 10% na 20% CBD olej kapky. 

Jelikož je odstup mezi jednotlivými kapkami celkem dost poznat na Alexíkově chování, tak jsme  upravili frekvenci podávání CBD kapiček na 3x denně. Když jsem upravovala ty časy 2x denně, tak pro mě bylo zajímavé, že opravdu tak těch 5-6 hodin od podání kapek, se Alexik najednou začal projevovat o poznání hyperaktivněji. Chtěl sem a hned tam, tohle a hned zase tamto….jako by chtěl úplně všechno najednou. A když nebylo po jeho, protože už jsem třeba opravdu fyzicky nemohla, potřebovala jsem pauzu (přeci jen má o ca. 10kg víc než já a dorůstá mou výšku), tak přišla agrese, plácání, kousání, kopání 😳 Zpětně jsem si uvědomila, jak to bylo před CBD. A ano, takových náročných hodin a dní byla opravdu spousta. Zase ta jeho akčnost mi dávala a dává velké naděje do budoucna. Akční je stále, to ano, nic nevymizelo jako mávnutím proutku, ale je trošičku méně té agrese, roztěkanosti.... A vzpomněla jsem si, když jsme dostali Rispendal kuli záchvatům agrese (byly tenkrát opravdu extrémní) a jak postupně Alexíka utlumoval. Což bych už nechtěla, ten útlum a další chemie do těla, a proto to zkoušíme s CBD. 

Alexík tedy začal 23.8. s 20% CBD olej kapky užívat 3x denně. Kapku dopoledne, kapku odpoledne a dvě kapky večer. Zůstáváme i tak na 32 mg denně. Do budoucna zřejmě buď ještě zvýšíme dávky a nebo přidáme nějaký další CBD produkt. Třeba CBD olej s meduňkou na spaní, jelikož potřebuji Alexikovi alespoň trošku ten spánek srovnat. Co Vám budu povídat, není to žádný med spát denně v součtu maximálně 3-4 hodiny. Alexík samozřejmě spí svých 7-12 hodin denně, ale někdo musí vyprat, uklidit, uvařit… a mám ještě dvě úžasné dcery, kterým se také ráda věnuji. Zkrátka jsem máma a to vše k tomu patří.

Cílem je dosáhnout takové dávky, která Alexíkovi pomůže odstranit nebo opravdu hodně zmírnit náhlé změny nálad, agrese, úzkosti či nezvladatelnost jeho chování, zlepší pozornost k učení a dopomůže alespoň trochu srovnat spánek a tím i denní rytmus. Denní rytmus je pro epileptiky velmi důležitý. Jako bonus by byla úžasná eliminace nebo i snížení frekvence epileptických záchvatů. 💜

Tak nám držte pěsti, ať nalezneme tu správnou dávku k dokonalosti 👍🙏🥰🍀

Foto o video můžete shlédnout na našem Facebook nebo Instagram  a like potěší 👍❤️

Děkuji, že jste dočetli až na konec🙏

S přáním všeho dobrého Alice 🍀


😉PS: pokud by jste měli zájem o 5% slevu na www.zelenazeme.cz tak tady je slevový kód: Alexikmami

Nebo použijte odkaz: ZDE







Komentáře