Kontrola VFN

Vážení přátelé, dne 29. 7. 2022 jsme absolvovali kontrolu v metabolické ambulanci a vyšetření Alexíkových očí. 

Tento den nám začal již ve 4:00 ráno, pro mne tedy ještě o kousek dříve a pro Alexíka samotného zase o kousek později. Nicméně v 5:15 jsem již seděli v autě a vyjížděli směr Praha. Vždy před takovou cestou vše připravujeme den předem, kontrola auta, vozíček do auta, náhradní věci, lékařské zprávy apod. Ráno už jen zkontroluji, doladím léky s sebou a může se vyrazit. Navzdory tomu, že Alexík spinkal pouze necelé 2 hodiny, tak měl dobrou náladu a cestou si zpíval a pomyslně řídil svým umělohmotných volantem. 😁 Kousek před Prahou zase usnul, ale při parkování se vzbudil.

První byla návštěva v metabolické ambulanci u velmi milé lékařky. Alexík, ale nebyl moc hodný. Byl v tu chvíli táááák akční, až jsem se chvílemi i zastyděla. Nejdříve se jal vystupovat z vozíčku. Tak jo, sedneš si na židličku. No, jo. Jenže ze židle byl dostupný stůl a na stole spousta zajímavých věcí. Alexíka nejprve zaujala myš od počítače i počítač sám, byl tedy hodně rychlý a jen tak tak, že paní doktorce něco nevymazal. Na chvilku se zklidnil, když dostal do ruky papír, propisku a zvýrazňovač. Po několika vteřinách to však letělo vzduchem. Za židlí byla tabule a křídy a tak jsme se zkusili zabavit znovu, ale po chvilce zase bylo všechno na zemi. Alexíka zaujaly také šňůrky od žaluzií, takže jsem nakonec, po mnoha pokusech o jeho zabavení a zklidnění, přistoupila k pevnému držení jeho rukou... no samozřejmě se do mne zakousl. Byl zkrátka jako z divokých vajec a jeho nenechavé ručičky byly až obdivuhodně rychlé. A to při kontrole u našeho milého neurologa v Motole byl tak hodný a krásně spolupracoval. Nehledě na to, že při poslední kontrole v metabolické ambulanci u pana profesora spinkal. No, zlepšení jeho stavu paní doktorku těšilo a myslím, že i trošku udivilo. Nestihla jsem se paní doktorky v podstatě pořádně na nic zeptat, jen jsem odpovídala na otázky držíc Alexíka. Paní doktorka byla překvapená jeho aktivitou a já se jen omlouvala za jeho chování. Ještě že měla paní doktorka pochopení. Nakonec ale alespoň Alexík paní doktorce poděkoval a řekl na shledanou. Uf byla to fuška.😣 A musím přiznat, že mě to rozhodilo. Někdy je to s Alexíkem docela těžké pořízení.

Druhá zastávka byla na oddělení neurologie, laboratoř evokovaných potenciálů, kde na nás čekala starší lékařka. Byla moc hodná už od pohledu. Už při vstupu do ordinace jsem hlásila, že jsme dnes velmi akční a žádala o shovívavost. Alexík byl celkem v klidu, paní doktorka mu půjčila lahvičku s fyzikálním roztokem. Nandala pak všechny kabílky na hlavičku a zalepila jedno očíčko, zapla obrazovku... no a Alexík měl koukat na červený puntík... nekoukal, koukal všude možně, ale na ten puntík prostě ne. Tentokrát ho zaujala páka od lehátka, a také obrazovka. Ať jsme se snažili sebevíc, Alexík prostě pokračoval ve své revoltě a nespolupracoval. Vyšetření se tedy nepodařilo. Paní doktorka byla velmi chápavá, a na mé omluvy reagovala slovy: "To nevadí, tak se to povede příště." Chvilku pak trvalo, než jsme se z ordinace dostali s Alexíkem ven, jelikož si pořád zatahoval brzdu a jeho nenechavé ručičky se sápaly po všem možném. Ach jo, a to před námi bylo ještě jedno důležité vyšetření.

Třetí vyšetření nás zavedlo na oční kliniku VFN, genetická oční ambulance. Na Alexíkovi bylo vidět, že je unavený. Zase jsem již při vstupu poslušně hlásila, že je dnes velmi akční a ochota ke spolupráci je snad i v mínusu... Sestřičky byly hrozně fajn, a pan doktor také. Alexík kupodivu panu doktorovi pojmenoval obrázky a ani tolik neprotestoval. Po rozkapání očíček si ale u sestřiček vyžadonil puštění malého větráku na lehátku v sesterně. No alespoň byl v klidu při tom mačkání tlačítek, že. Pak jsem se trošku prošli, museli jsme čekat až kapičky v očích zapůsobí. No a následovalo tzv. focení očního pozadí (jestli jsem správně pochopila). Alexík spolupracoval tak napůl, pořád šmátral panu doktorovi po páčce s čudlíkem. Pan doktor byl velmi hodný a nechal ho čudlík smáčknout. Konečně jedno vyšetření, které se povedlo. 😀 A dle pana doktora došlo ke zlepšení, ale závěr z vyšetření budeme mít k dispozici až za pár dní.

Bylo to náročné, ještě druhý den jsem byla vyšťavená. Ale je třeba vidět to pozitivní, že. Takže Alexík se nám lepší, tiše se raduji.😍 Sice se nechoval jako andílek😇, nechtělo se mu poslouchat a byl hoooodně akční. Celkem mě udivil přístup lékařů i sestřiček, byly hrozně chápavé a brali to Alexíkovo dovádění s humorem. Měla jsem pocit, že je Alexíkův stav i chování udivovalo vzhledem k těm všem diagnózám a prognózám a nepřímo se mi to snažili i říct. Auto nás dovezlo tam i zpátky, uf, takže za mně "DOBRÝ".

Přeji všem jen dobré a hlavně pevné zdraví 🍀


Komentáře